Yoga

Jeg er vild med Yoga.

Sjovt nok er det ikke så meget de fysiske stillinger som jeg er vild med, det er mere effekten af de fysiske stillinger.

Jeg elsker både det dynamiske, powerfulde, meditative og styrkende ved Yoga.

Netop fordi Yoga kan byde på udfordringer, fysisk og mentalt ( Forventninger vi hver især har til hvad vi burde/skulle/kunne være i stand til) arbejder jeg altid ud fra intentionen om at møde intensiteten med et mildt sind; Et afspændt ansigt, en flydende vejrtrækning og en åbenhed over for kroppens muligheder og begrænsninger.

Min erfaring er, at du kan komme utrolig langt på ganske kort tid når du mentalt begynder at overlade en del af kontrollen til kroppen.

Igen og igen, blive jeg overrasket over effekten af Yoga.

Når det hele spiller sammen: kroppen, vejrtrækningen og indstillingen så er det rigtig sjovt!

Du er velkommen uanset alder og erfaring.

Vinyasa Flow

Gennem Vinyasa Flow får du:

  • Styrke, balance, flow og livskraft.
  • Livsnydelse, nærvær og energi!
  • Din krop bliver stærk, opmærksom, fri af stress, spændinger og begrænsninger.

I Vinyasa er tempoet som regel ganske højt, vi bevæger os med vejrtrækningen fra en stilling til en anden, det giver en skøn oplevelse af flow og rytme jeg varmt kan anbefale.

Vinyasa er hårdt, men aldrig hårdere end at du kan tage præcis de pauser du har brug for undervejs. Når kroppen har fanget den, er det som regel “bare” at “go with the flow”.

Mindfulness

Mindfulness er rolig opmærksomhedstræning.

Timen træner og  styrker din evne til at have den fulde opmærksomhed på det, der er lige nu og her samt til at være nærværende og accepterende over for dig selv- og andre.

“Mindfulness er evnen til nærvær og i mine øjne den smukkeste træning i at være tilstede i livet lige nu og her. Det er evnen til at have den fulde opmærksomhed på det som er lige nu og være til stede i det som er, uden at lade sig distrahere af tanker og følelser”

Underviser Louise Juel Severin

Holdet kræver ingen forkundskaber, alle kan deltage!

Vinyasa og Alignment

“Vinyasa og Alignment ” er en dynamisk yogaklasse hvor der lægges vægt på at du står i god “alignment” dvs. at du rent teknisk står i stillingerne så de giver dig mest mulig støtte, effekt og frihed.

Du kan forvente:

Styrke og smidiggørelse

Fokus på at stå i stillingerne med god alignment, dvs at kroppens knogler, led og muskler står stærkt og hviler i naturlig forlængelse af hinanden.’

Fokus på åndedrættet og øvelser som træner og udvider din vejrtrækning.

Stræk som støtter din krop og åbner for et ganske fint energiflow

Krydret med skønne inputs som nærer både krop og sind.

Underviser Louise Juel Severin

Holder kræver ingen forkundskaber, alle kan deltage!

Restorativ Yin

Restorativ Yin er en skøn kombination af Yin Yoga og restorativ Yoga.

Det er dybt genopladning for kroppen og nervesystemet og meget meget behageligt.

Timen er rolig og alle kroppe, aldre og sjæle kan deltage.

Underviser:

Charlotte Larsson

Living Yolates

Living Yolates er den skønneste kombination af de styrkende elementer fra pilates, det fokuserede energiarbejde fra Qigong, den frigivende effekt fra dansen og de fordybende stræk fra yogaén. Det er meget mere end en træningsform! Du får boostet helt kroppen, renset ud i affaldsstoffer og bevæget dig helt ind til benet.

Gennem Living yolates får du:

  • Styrke, balance, flow og livskraft.
  • Livsnydelse, nærvær og energi!
  • Din krop bliver stærk, opmærksom, fri af stress, spændinger og begrænsninger.

Hatha Flow

Meditativt flow hvor vi bliver længere i stillingerne end I Vinyasa Yoga.

En skøn, nærende og nærværende klasse som dog sagtens kan byde styrke og intensitet.

Klassen varierer fra gang til gang og inviterer dig altid på en lille rejse i at møde stillingerne og flowet på nye måder.

Underviser: Charlotte Larsson

Yin Yoga

Yin Yoga er en beroligende og genopbyggende yogaform som arbejder dybt ind omkring bindevæv, sener, led og kroppens, samt sindet, smidighed.

Vi ligger lang tid i stillingerne for at give kroppen plads og tid til at blødgøre og smidiggøre og arbejder i disse timer mere med “væren” end “gøren”.

Jeg oplever disse klasser som et stærkt, vigtigt og tiltrængt supplement til hverdagens gøren og handlen.

Effekten af timerne er mere ro og frihed til kroppen,  større opmærksomhed på kroppens signaler samt forløsning af stress i kroppens nerver og celler.

Det er et vidunderligt supplement til mere dynamiske træningsformer og fantastisk hvis du har nogle skader du skal være opmærksom på.

Godt at vide:

Yin Yoga påvirker kredsløbet, de indre organer, immunforsvaret og nervesystemet.

Blokeringer i krop og sind frigives og du inviteres til at blive opmærksom på det som sker i din krop lige nu.

Du mærker kroppens muligheder og begrænsninger på en ny måde og oplever at du pludselig kommer dybere.

Hele dit nervesystem påvirkes, stress slipper og sindet bliver ganske mildt og roligt.

Det er en praksis for alle aldre som også har en meditativ og mindfull effekt.

ALLE aldre og kroppe kan deltage.

Underviserer:

Tirsdag: Pernille Ramm

Onsdag: Sanja Ayu Sonne

Mandag, Fredag: Charlotte Larsson

Slow Flow og Meditation

Slow Flow og meditation er en rolig klasse hvor vi bevæger os i milde flows med elementer fra Qigong, Yoga, Yin Yoga, ledarbejde, movement flow og meditation.

Gennem de milde Yin flows vil du opleve effekten af at frigøre spændinger og blokeringer i krop og bindevæv, åbne for de dybere lag af kroppens ressourcer og opleve en større grad af bevægelighed i krop og sind.

ALLE kroppe og aldre kan være med til denne klasse. Er du vild med Yin, er denne klasse også for dig.

Underviser: Charlotte Larsson

Restorativ Hatha

Restorativ Hatha kobler det bedst fra stærke, groundende stillinger med den dybe restorative praksis hvor kroppen bliver fuldt støttet i hvilende og meget meget behagelige stillinger.

Yinmind

YinMind er en fusion af yin yoga og mindfulness, som styrker både krop og sind.

Nærvær er omdrejningspunktet i denne praksis, og den er derfor velegnet til at skabe balance i en hverdag, der leves i et højt tempo og med mange ydre og indre påvirkninger. 

Yin yoga er en form for yoga, som forgår i et langsomt tempo med fokus på at blive længe i de enkelte stillinger (det vil sige typisk fra 3-10 minutter). Varigheden i stillingerne stimulerer vores bindevæv, en overset del af vores krop med enorm betydning for vores forskellige kropsfunktioner, vores bevægelighed og styrke. 

Yinyoga rummer desuden et potentiale for forløsning af følelser og mentale tilstande gennem den fysiske praksis. Yin yoga er derved oplagt at kombinere med mindfulness øvelser. I yinmind indgår meditation, og mindfulness trænes også som en del af selve yogapraksissen. Mindfulness handler om at træne vores bevidsthed og derved blive klogere på os selv, vores omverden og vores væren i verden.